برنامه غذایی انار

برنامه کامل تغذیه انار

3 دقیـــقه مطالعه

برنامه تغذیه انار

مقدمه

ويژگيهاي منحصربه فرد درخت انار، يعني سازگاري با شرايط متفاوت آب و هوايي، قابل كشت بودن در خاكهاي سنگين تا سبك ، تحمل شوري آب ، مقابله با خشكي و كم آبي و تنوع ژنتيكي باعث شده در محدوده وسيعي از شرايط كشور قابل كشت و كار باشد وتنها عامل محدود كننده كشت درخت انار ، سرماي زمستانه ( از سرماهاي پايين تر از ۱۵ – درجه سانتيگراد در زمستان به شدت خسارت مي بيند، به طوري كه کشاورزان مجبور به كف بر كردن درختان انار مي شوند) و تغذیه نامناسب است، گیاهی که تغذیه کافی و برنامه کودی مناسب و متعادل و کوددهی مناسب اعم از کود کلسیم و….داشته باشد در مقابل بیماری ها، آفات و تنش های محیطی و بیماری های فیزیولوژیکی مقاوم تر است.

آب از جمله عوامل مؤثر در توليد اقتصادي انار محسوب مي گردد. هرچند درخت انار به شرايط كم آبي مقاوم است و شواهد نشان ميدهد، حتي باغ هايي كه چند سال آبياري نشده اند، بعد از آبياري مجدد شروع به رشد و باغ پرمحصول می شوند، با این وجود كميت و كيفيت آب براي درختان انار عامل تعيين كننده در ميزان عملكرد و كيفيت ميوه و حتي مديريت آفات آن می باشد.

هرس در درختان انار يك عمل کاملا ضروري است. زيرا انار داراي رشد رويشي شديد بوده ( پاجوش و تنجوش زياد توليد ميكند) و در صورت عدم هرس، ظرف مدت كوتاهي پرپشت و انبوه شده در و محصول آن ازجهت كمي وكيفي شديدا كاهش پیدا میکند.

توضیحات برنامه کودی انار

پکیج (برنامه کودی انار) شامل مجموعه ای از کودهای مورد نیاز از ابتدا تا انتهای رشد درخت انار است ، اما قبل از هر اقدامی لازم است از باغ، آزمون خاک و یا نمونه از برگ گرفته شود ( آماده سازی زمین اصلی )و بعد کودهای تجویز شده استفاده شود .با استفاده از این برنامه شما میتوانید با کمترین هزینه محصول خود را به بالاترین کیفیت ، و برداشت خود را چند برابر کنید.

توصیه کودی اگری راز (انار)

برای مشاهده محصولات پیشنهادی در جدول ،بر روی اسم محصول کلیک و اطلاعات آن را مشاهده کنید.

زمان مصرف/
نام کود
اواسط زمستانتورم جوانهقبل از گلدهیگردویی شدنافزایش اندازهتغییر رنگ و رسیدگیپس از برداشت
میکرو معدنی چالکود 10کیلوگرم در هکتار
هیومیک گرانولچالکود 150 کیلوگرم در هکتار
8-8-8گرانولچالکود 250کیلوگرم در هکتار
آمینو کلسیم برمحلول پاشی آمینو کلسیم بر آگرارس 2کیلوگرم در هزار لیتر آبمحلول پاشی آمینو کلسیم بر پرهام 3لیتر در هزار لیتر آبآمینواسید+دکو شیلد دکو (بصورت محلول پاشی)
فروت ستمحلول پاشی فروت ست آگرونایک 2لیتر در هزار لیتر آب2لیتر در هزار لیتر(محلول پاشی)
محرک رشد آلیارگانومیت (محلول پاشی)3لیتر در هزار لیتر آبمحلول پاشی جلبک دریایی یک کیلو +ارگانومیت 1لیتر در هزار لیتر آبارگانومیت 5لیتری بصورت آبکود یک گالن در هکتار
آمینومیکرومغذی آمینواسید+میکروکمپلکس محلول پاشیآمینو اسید+میکرومغذی محلول پاشی
کود NPK20-20-20(آبکود) 10تا 20 kg در هکتار12-12-36 (آبکود) 10تا20 kgدر هکتار15-5-30(آبکود) 10-20 kg در هکتار0-0-52(آبکود) 10-20 kg در هکتار
کلات آهن60kg به ازای هر درخت (چالکود)
هیومیک اسید5kg هیومیک اسید 95% در هکتار (آبکود)5لیتر یومیک 18 یک گالن در هکتار (آبکود)
فسفیت پتاسیم فسفیت پتاسیم مش 2لیتر در هزار لیتر (محلول پاشی)
آهن روی منگنز FMZ2kg در هزار لیتر آب
(محلول پاشی)

مدیریت تغذیه انار یکی از فاکتورهای مهم و موثر در تعیین کیفیت و کمیت محصول می باشد.

نکته:

ترکیبات یک چالکود خوب و موثر معمولا شامل کود دامی پوسیده یا ورمی کمپوست + گوگرد گرانوله و کودهای ماکرو (اوره و فسفات و پتاس) که بهتر است با هیومیک اسید گرانول و یا پودری هم ترکیب شود.

احتیاط و هشدار :(برنامه کامل تغذیه ای انار)

  • کارخانه تولید کننده و همچنین شرکت اگری راز در قبال استفاده نادرست از ترکیب کود کشاورزی و با سایر عوامل غیر منطبق با دستور العمل های محصول ، هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد.
  • این برنامه(برنامه کودی انار) بصورت *عمومی* و * سالانه * بوده و انتخاب نوع و میزان کود مورد نیاز به شرایط آب و هوای ناحیه، بافت و خصوصیات شیمیایی خاک و حتی هدف تولید گیاه مورد کاشت بستگی دارد. بنابراین برای اطلاعات کامل از برنامه غذایی تخصصی کودی انار می توانید با کارشناسان فنی اگری راز در ارتباط باشید.

قابل ذکر است

که تمامی محصولات در برنامه غذایی ارائه شده توسط کارشناسان فنی تیم ، را میتوانید با بهترین کیفیت در فروشگاه آنلاین اگری راز (خرید اینترنتی کود)تهیه کنید.

تدوین شده توسط : مهندس اسماعیل سلمان پور (کارشناسی ارشد کشاورزی)

برای مشاوره آنلاین کلیک کنید

09108622010

09108832010

  **اگری راز ،راز رویش ها**

5
امتیاز شما در رابطه با این مقاله
0

0 نفر
بری کپی روی لینک کلیک کنید https://agriraz.com/?p=1973
مشاوره گیاهان آپارتمانی

حل مشکلات گیاهان خانگی و آپارتمانی خود را به ما بسپارید

نظرات کابران

ارسال دیدگاه