تاثیر گرما بر روی کیفیت پیاز

تاثیر عجیب گرما بر روی پیازهای انگلیسی

1 دقیـــقه مطالعه

گرما و تاثیرات آن بر روی رشد کیفیت پیاز

اخبار روز کشاورزی

موج گرمایی در بریتانیا در سال ۲۰۲۱، رکورد شکنی جدیدی را به ثبت رسانده است. این موج گرما باعث تأثیرات زیادی بر روی محصولات کشاورزی در این کشور شده است. یکی از محصولاتی که تأثیرات موج گرما را به شدت در خود حس کرده است، پیاز است.

به گزارش منابع خبری، پیاز در بریتانیا دارای مکانیسم دفاعی قوی‌تری شده است و اشک بیشتری را بر جشمان جاری می‌کند. این مسئله به دلیل خشکسالی و بارش کمتر در طی ماه‌های گذشته است که باعث شده ترکیبات سولفوریکی پیاز که با نام «سینپروپانتیال-اس-اکسید» شناخته می‌شوند، بیشتر شود. این ترکیبات، گاز اشک آوری را تولید می‌کنند که در انسان، غدد اشکی را تحریک کرده و باعث جریان اشک می‌شود.

  • بیشتر بدانید

نحو شیرین شدن توت فرنگی

به گفته کارشناسان، پیاز در اثر موج گرمایی، خشک‌تر شده است و به همین دلیل ترکیبات اسیدی در آن قوی‌تر و متمرکز تر هستند. به عنوان مثال، آلستر فایندلی که از مزرعه لیکز در بدفوردشایر کار می‌کند، می‌گوید که شیره پیاز در پیازهای جدید، تقریبا دو برابر مقدار آن در محصولات قبلی است.

در کل، می‌توان گفت که تأثیرات موج گرما در بریتانیا، بر روی محصولات کشاورزی این کشور، از جمله پیاز، قابل توجه بوده و به نظر می‌رسد که در آینده نیز مشکلاتی از این دست با توجه به تغییرات آب و هوایی ممکن است به وجود بیاید.

برای مشاوره آنلاین کلیک کنید

  **اگری راز ،راز روی

5
امتیاز شما در رابطه با این مقاله
0

0 نفر
بری کپی روی لینک کلیک کنید https://agriraz.com/?p=10601
مشاوره گیاهان آپارتمانی

حل مشکلات گیاهان خانگی و آپارتمانی خود را به ما بسپارید

نظرات کابران

ارسال دیدگاه