کشاورزی در مریخ

کشاورزی در مریخ

1 دقیـــقه مطالعه

کشاورزی در خاک سرخ

اخبار روز کشاورزی

کشاورزی در مریخ و بر روی سیارات و سیارات خارج از سامانه شمسی، از جمله موضوعاتی است که در علم فضا مورد توجه قرار گرفته است. از جمله سیاراتی که برای کشاورزی مورد توجه قرار گرفته‌اند، می‌توان به سیاره سرخ مریخ اشاره کرد. دانشمندان به دنبال شناخت بهتر از خواص خاک مریخ هستند، بهبود شرایط کشت و تولید محصولات، بهبود نژاد بومی گیاهان، و همچنین توسعه بسترهای کشت مقاوم در برابر شرایط سخت سیاره سرخ هستند.

در این راستا، یافته‌های جدیدی نشان داده که انواعی از برنج‌های تراریخته می‌توانند در شرایط خشکسالی، کمبود قند و شوری خاک سازگار باشند. این موضوع نه تنها می‌تواند برای کشاورزی در مریخ مفید باشد، بلکه می‌تواند در تأمین منابع غذایی در مناطقی با خاک با غلظت نمکی بالا و شرایط آب و هوایی سخت، مفید باشد.

  • بیشتر بدانید

نحو شیرین شدن توت فرنگی

در یک آزمایش اخیر، دانشمندان دانشگاه آرکانزاس آمریکا با استفاده از سنگ‌های بازالت که توسط دانشمندان ناسا از بیابان موهاوی آمریکا استخراج شده بود، خاک مریخ را شبیه‌سازی کردند و سه نوع برنج (یکی از گونه‌های برنج‌های وحشی و دو گونه با ویرایش ژنتیکی) را در این شرایط کشت کردند. نتایج نشان داد که برای کشت برنج‌های تراریخته در خاک سرخ مریخ، لازم است خاک شبیه‌سازی‌شده مریخ با یک‌چهارم خاک معمولی گلدان ترکیب شود. همچنین، آستانه تحمل این گونه‌های برنج معادل سه گرم پرکلرات در هر کیلوگرم خاک مریخی است.

این یافته علمی می‌تواند به کشاورزی در مریخ و سایر سیارات کمک کند و همچنین در تأمین منابع غذایی در مناطق با خاک با غلظت نمکی بالا و شرایط آب و هوایی سخت، مفید باشد. با توجه به این نتایج، تحقیقات بیشتری نیز برای بررسی کشاورزی در شرایط سرخ مریخ و دیگر سیارات در حال انجام است.

برای مشاوره آنلاین کلیک کنید

  **اگری راز ،راز رویش ها**

5
امتیاز شما در رابطه با این مقاله
5

5 نفر
بری کپی روی لینک کلیک کنید https://agriraz.com/?p=10598
مشاوره گیاهان آپارتمانی

حل مشکلات گیاهان خانگی و آپارتمانی خود را به ما بسپارید

نظرات کابران

ارسال دیدگاه